Julegaveidé fra kidsandmedia dk

22.11.2012

Giv en gave med digitale værdier

Julen er over os, og vi tænker på vores nærmeste. Vores børn og deres digitale oplevelser. Hvad gemmer der sig under træet? Nye spil til Xbox? En ny mobil? En dvd? Vi vil gerne give vores børn gode og trygge digitale oplevelser. Men hvad med forældrene?

kidsandmedia dk tilbyder en anderledes julegave til forældre: en sampak med de seneste 4 numre af Familiemagasinet.

Familiemagasinet indeholder forskning om børn og medier, interviews og anmeldelser af både film og spil. Alt sammen stof til eftertanke for alle, der har børn og unge i deres netværk. Så kan du også give noget godt til de voksne, du holder af.

Samtidig støtter du kidsandmedia dk’s arbejde for at gøre vores børn og unge til trygge og bevidste mediebrugere.

Magasinernes indhold

Bladene er temabaserede og er fortsat aktuelle i deres viden. Få temanumrene:

Hvorfor spiller vi?

Fokus på spil og hvorfor vi spiller. Læs om forskning i computerspil som en kropslig oplevelse og om spiltendenserne blandt betweenagers. Mød også Stig Rossen, og se hvordan han tackler sine børns mediehverdag.

Digital hverdag v. 2.0

Fokus på den digitale hverdag. Mød familien Andersen, hvor tre generationer viser deres mobiltelefoner frem, læs om generation ”online”, der altid er på og se tidslinjen over de digitale mediers udvikling gennem de sidste år.

Børns digitale sprog

Fokus på børn digitale sprog. Læs om det digitale kropssprog og om børns påvirkning af sprog.

Digitale medier styrker fællesskabet

Fokus på fællesskab gennem medierne. Lær hvordan digitale medier styrker fællesskabet og om, hvordan nysgerrighed udvikler børns kompetencer.

Pris for sampak: 250kr

Sådan gør du

1: Sæt 250kr ind på konto (9860) 8929707983 - husk at skrive dit fulde navn, så vi kan se, det er dig, der har givet beløbet.

2: Skriv en mail til post@kidsandmedia.dk med den adresse, vi skal sende gaven til.

3: Du modtager magasinerne og støtter kidsandmedia dk’s arbejde for at gøre vores børn og unge til trygge og bevidste mediebrugere.

 

Del |

Tips en venn
 
 
Kavlifondet