Sociale medier er mere end Facebook

30.05.2013

I manges bevidsthed er Facebook nærmest blevet begrebet af sociale medier, men sådan er virkeligheden ikke. Når forældre skal følge deres børn på de sociale medier, behøver de ikke nødvendigvis have deres egen profil, udtaler Maja Schurmann, projektleder for kidsandmedia dk.

(Billede www.pinnaclecart.com )

Der har været en del tale om, at Facebook er på vej tilbage blandt de unge brugere. Mange småundersøgelser og udtalelser tyder på tendensen, men uanset hvad er det interessante, hvad  Rasmus Fisker Jørgensen, Creative Media Manager hos Mindshare, fortæller: Facebook har måske nok toppet, men det er ikke lig med en derout:

"Med langt over en milliard brugere er det et helt usædvanligt stort medie. Alene i Danmark er der 3 millioner, og 3 ud af 4 er på Facebook dagligt, så aktivitetsniveauer er meget højt," siger Rasmus Fisker Jørgensen og fortsætter:

"Men vi går fra en tid, hvor sociale medier stort set var lig med Facebook til en tid, hvor der kommer flere spillere. Markedet udvider sig, og de nye får opmærksomhed. Det kan selvfølgelig koste lidt hos Facebook men er mere udtryk for, at flere mennesker deler deres forbrug ud på flere medier, end at Facebook taber."

Læs "Alle siger at Facebook er død" her.

Guide dine børn i sociale medier generelt

kidsandmedia dk ser en tendens til, at forældre gerne vil følge deres børns mediefærden, og at nogle derfor føler, at de er tvunget til at gå på Facebook, når børnene for første gang skal på Facebook og oprette en profil.

”Det vigtige er ikke, om man selv vælger at få sig en Facebook-profil eller ej. Det vigtige er, at man interesserer sig for sine børns færden på sociale medier uanset om det er Facebook eller andre medier, og det kan man godt gøre, selvom man ikke selv har en profil,” udtaler Maja Schurmann, projektleder på kidsandmedia dk.

Del |

Tips en venn
 
 
Kavlifondet